Branding og værdiproces           

Baggrund

Endnu før Dansikring Direct blev til Verisure lancerede virksomhedens daværende øverste ledelse et nyt sæt værdier og en ny grafisk profil. Efterfølgende skulle værdierne forankres internt, lige som den værdimæssige og grafiske profil og identitet skulle skabe en rød tråd i den eksterne kommunikation, herunder marketingmateriale og hjemmeside.

Proces

Marketingmæssigt blev inkorporeringen af den grafiske profil primært varetaget af en ekstern grafiker, der stod for al det skriftlige og trykte salgs- og marketingmateriale. Min opgave var at sikre den grafiske profil i jobannoncer og internt materiale. Derudover samarbejdede jeg med HR-afdelingen omkring  et internt værdiseminar. Formålet med værdiseminaret var at præsentere værdierne og inddrage medarbejderne i arbejdet med at få ”oversat” dem, så der blev en fælles forståelse af, hvad de konkret betød i det daglige arbejde og i mødet med kunder, leverandører og kollegaer.

Resultat

Brandingarbejde og værdiprocesser tager tid at implementere og forankre. Eftersom jeg stoppede hos Dansikring Direct kort efter, og virksomheden få år senere fik navnet Verisure, er det svært at sige entydigt, hvad der kom ud af processen.